האלוף במיל' עמוס ידלין: "מציע שלא לזלזל ביכולות האיראניות"

אייל ראובן No Comments on האלוף במיל' עמוס ידלין: "מציע שלא לזלזל ביכולות האיראניות"

האלוף עמוס ידלין ב"קול חי": "האיום על ישראלים בטורקיה – רציני. האיראנים רוצים לנקום ולהרתיע על חיסול הבכיר שלהם. אף מדינה לא אוהבת שמנהלים מלחמה עם מדינה שלישית על גבה"

צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האלוף במיל' עמוס ידלין, לשעבר ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי וראש אמ"ן שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי) על אזהרת המסע שפרסמה ישראל ביחס לנסיעת ישראלים לטורקיה. "המטה ללוחמה בטרור לא מוציא התרעות סתם וכולנו רואים שהאיראנים סופגים לאחרונה מכות קשות, אף אחד לא לוקח על זה אחריות אבל הם מאשימים את ישראל והרצון שלהם לנקום ולהרתיע הוא מאוד גבוה. נפגעו להם מדענים, קצינים במשמרות המהפכה והם מחפשים לנקום בישראל", אומר ידלין.

הוא התייחס למידת שביעות רצונה של טורקיה מאותה פעילות בשטחה: "אף מדינה לא אוהבת שמדינה שלישית מנהלת מלחמות על גבה, גם טורקיה שיש לה יחסים טובים עם איראן. אנחנו זוכרים את הפעולות האיראניות בשנות התשעים נגד השגרירות הישראלית והקהילה היהודית בבואנוס איירס, סוכנים איראנים נתפסו בגרמניה ובצרפת. טורקיה מקום יותר נוח כי היא קרובה והיחסים נוחים אבל אני לא חושב שהטורקים היו רוצים שהאיראנים יעשו את הפעולה".

עם זאת, לדבריו "קשרים אסטרטגיים בין מדינות לא משתנים ב-180 מעלות לאור אירוע מסוים. קח למשל את היחסים של ישראל עם טורקיה שידעו עליות ומורדות. אין ספק שתהיה נסיגה ביניהם אבל לא ניתוק יחסים אם איראן תפעל בטורקיה".

ידלין הדגיש ביחס ליכולות האיראניות: "אני מציע לא לזלזל באיראנים, יש להם יכולות של טרור, של טילי שיוט, מל"טים. המסגרת שבה ישראל ואיראן מנהלות ביניהן את המאבק היא כזו: שתיהן פחות או יותר לא רוצות מלחמה בהיקף מלא אבל פועלות אחת כנגד השניה. היכולות של איראן באות לידי ביטוי בדרך כלל דרך ה'פרוקסי' שלהם חיזבאללה בצפון, חמאס בדרום, מיליציות עיראקיות ומיליציות חות'יות בתימן. הם רוצים לפגוע בישראל אבל לא להסתבך איתנו במלחמה מלאה והם רוצים לעשות פעולות שלא יובילו ישירות אליהם. בין ישראל ואיראן מתנהלת מלחמה מתחת לסף של מלחמה מלאה, בכל המימדים".

ידלין התייחס לחיסול בכיר משמרות המהפכה בטהרן ואמר: "אני רואה פה מדיניות חדשה של לפעול על אדמת איראן גם כנגד טרור והתעצמות ולא רק נגד פרויקט הגרעין".



0 תגובות